Siape yang sedih sebab cinta jom bace ni..

Assalamualaikum =)

Jodoh akan datang sendiri bile sampai masenye
Korang pernah bercouple tak? pernah clash? mesti pernah kan..Well,itu semua bergantung dengan macam mane kite handle perasaan yang unik yang Allah kurniakan tu.Ye lah sebab ni melibatkan dua hati,once kalau antare dua hati tu tak ade persefahaman,tak boleh get along,tak boleh bertolak ansur,so macam mane kite nak kate yang relationship tu akan berkelakan untuk jangke mase yang lebih lame..

But somehow,that aren't the only issues kepade sesuatu perkare sedih yang terjadi..Kadang-kadang ade yang dah try their best untuk pertahankan relationship (ade niat nak sampai jinjang pelamin la kan) tapi,tub tub,kecundang jugak ditengah jalan..Hurmm mestilah sedihkan kalau bende macam tu jadi..Tapi tak perlulah terlalu sedih,sebab semua perkare yang berlaku bersebab,dan salah satu sebabnye adelah,sebab Allah ade rancangan yang lebih baik untuk kite..

Cinta tu milik Allah,kadang-kadang Allah bagi kite rase gembira,dan kadang-kadang pulak rase sedih,sebab,Allah nak kite belajar sesuatu dari sesuatu perkare yang berlaku..Kadang-kadang sesuatu yang sedih berlaku sebab kite lupe kat Allah,kadang-kadang sebab Allah nak uji kite,mungkin pilihan yang kite rase sesuai bagi kite,tak sesuai bagi Allah..

Sebab kadang-kadang cinta boleh buat kite berubah,mungkin makin dekat dengan Allah,mungkin jugak makin jauh dengan Allah..(Sebab tulah haram..kalau dah sampai kite lupe kat Allah..kan..)Jadi kalau kite nak seseorang yang akan dekat kan kite dengan Allah,kite sendiri kene usaha untuk dekat dengan Allah,lepas tu kite jangan pulak memilih nak orang yang baik je...Tapi,kite doa kat Allah,supaye berikan kat kite seseorang yang mencintai Allah untuk mencintai kite,lepas tu,insyaAllah barulah kite jadi makin dekat dengan Allah,relationship diberkati (tapi kenelah ikut syarat-syarat dalam Islam ye),dan berkekalan dunia akhirat..insyaAllah..:)

P/S :Mintak maaf kalau banyak melalut..Ni cume perkongsian pendapat sahaje..Peace..^^,

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to Siape yang sedih sebab cinta jom bace ni..

  1. Sungguh.. saya setuju
    Cinta itu milik Allah.. :)

    ReplyDelete
  2. yup..Allah berhak memberi dan ambik balik rase cinte..
    hikhik..jiwang2..

    ReplyDelete
  3. btol tu ~
    kite kna prepare utk bercouple ! kna tahu risiko klw clash , or what so erver ... klw mmpu hadapi tu sume.. bru kita amek kputusan utk bercouple ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus la zacky ni..da bape kali kapel ni..hehe
      ape pun kene ade motivasi diri yg kuat kn...:)

      Delete
  4. aturan Allah itu cukup indah bila kena dan tiba pada masanya. Tabahkan hati dan berikan hati pada penciptaMU...InshaAllah, DIA akan memberi penjaga hati yang baik bila masanya tiba. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul... sy suke ayat awk sarah...
      bile kt redha dengan ujian Allah,Allah mesti bg yg lebih baik kn...:)

      Delete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.