Menyesal tapi masih bersyukur..

Assalamualaikum =)

Halu-haluuu..Kenape tajuk entry aku ni menyesal tapi bersyukur...Actually aku akan dapat lesen L untuk kereta,pada hari Selase bersamaan 24 Julai 2012 ni..Kenapelah 24 Julai...(Hurm walaupun 24 Julai tu bufday EX aku,tapi tak pe lah...Semua tu hanye sejarah..derhh)

Sebenarnye kalau ikutkan aku sekarang dah ade lesen P dah..Sebab aku daftar mase akhir bulan April 2011..Haa nampak tak? dah setahun lebih...Salah aku jugak la sebenarnye,sebab tak settlekan cepat-cepat hari tu...Sekarang aku terpakse ulang balik dari awal..Terpakse menghadap balik buku KPP..haihh..Bukan senang nak lulus kan..Rase sia-sia je aku lulus 45/50 dengan sekali ambik je dulu..
Tak sangke kite ade jodoh lagi =.="
Cerite sebenarnye,tempoh untuk selesaikan lesen L adalah SETAHUN selepas kite selesai KPP dan dapat sijil JPJL2A,(tak percaye try tengok buku balik..) So,aku dah daftar April 2011 dan ambik ujian komputer awal bulan Jun 2011, (sebab April 2011 aku sibuk buat report Latihan Industri aku..:(  ) Then,lepas je ujian komputer aku settlekan kursus 6 jam,tapi buat 3 jam dulu sebab PS Samy,tempat aku belajar ambik lesen tu tak buat direct,tapi masalahnye,lagi 3 jam tu aku nak buat bile,sebab aku dah nak daftar masuk poli untuk sem 5 pulak..

Oleh sebabkan aku berdegil tak nak sambung balance 3 jam tu kat tempat lain,kat tempat aku study tu,and time sem 5 and 6 pulak,aku rase macam pack sangat mase aku..setiap kali weekend,aku balik rumah kat Rawang,aku mesti siapkan assignment..Walaupun 3 jam je yang tinggal,aku tak dapat nak spent time untuk tu..Pelikkan aku ni..

So sampailah aku dah habis sem 6,settle final project,final exam ape semua...Tapi mase tu still dalam bulan April 2012 lagi.Aku pun dah tak perasan kene settlekan dalam mase setahun,ni cume kebetulan je,aku pun terus settlekan balance 3 jam tu.. Alhamdulillah dah settle,tapi aku terlupe nak bagi gambar..Satu lagi kekangan,aku kene pergi kursus pulak kt Perlis selame sebulan..Ingatdah nak terus bagi time balik dari belajar kerete tu,tapi memang terlupe jugak.. (Dah nasib..)

Bile aku dah balik dari kursus selame sebulan tu,sebabkan aku tak taw kan mule-mule,aku pun bagi lah gambar..Tapi,dah terlambat..Lesen L aku time tu memang tak dapat dikeluarkan dan aku terpakse ulang balik..Nasib baik Ps Samy tu baik,Kursus KPP aku tak payah bayar,bayar untuk exam sahaje dan kalau lulus,terus dapat lesen L.Tak payah kursus 6 jam.. Syukur sangat-sangat exam kali ni aku dapat 49/50 dengan sekali ambik...Hah! rase puas walaupun sepatutnye aku dah dapat P.
Kat sini lah name aku femes sekejap ...
At least dorang akan ingat aku..hahaha  -___-""
P/S : So moral of the story sape-sape yang boleh ambik lepas SPM tu,cepat-cepatlah ambik..Jangan tunggu dah sambung study,and janganlah bertangguh-tangguh...Memang susah sikit kalau tak ade lesen ni..Seriously... 






Posted in , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.