Al-kisah 28 Julai 2012

Assalamualaikum =)
Photo: For You~
Thank you Ain via Facebook
Sedar tak sedar dah 4 hari semangat aku nak berblogging hilang..Dalam 4 hari ni aku mampu untuk bace blog orang lain je..Pastu tgk movie korea..Selain faktor line berokband yang macam siput,aku memang tak larat pun nak update.Penat sangat aku rase..Nak taip pun tak larat..Dah macam orang tak biase puase pulak aku ni...(Ok cite ni tak de sangkut paut dengan gambar kat atas tu Husna.! ) 

Ok lah,ceritenye,semalam,28 Julai 2012,adelah hari jadi aku,tapi aku macam tak alert la dengan tarikh,tengok jugak kalender tapi pastu lupe balik..So sampaikan aku tak perasan yang hari tu dah 27 Julai..Malam tu aku pun sambung layan movie Korea..Pastu beberape jam kemudian aku tengok tab facebook aku bukan main banyak notification (Movie tu aku maximize je,tak full screenkan ) 

Then aku bukak tab facebook tu...Tarraaa...Selamat Hari jadi...Happy Birthday..Selamat Hari Tua...HB...Selamat menyambut 21 tahun,jangan lupe pergi daftar undi dan banyak lagi lah wish yang aku dapat...Haha waaa rase macam dapat surprise (walaupun dalam bentuk text je.. ) So lepas tu aku hold movie korea and aku reply lah satu persatu wish tu..Memang tak putus-putus..Macam artis dah aku rase..Kakaka..Tak termasuk yang im pastu ajak borak pulak lagi..Rase 1 perasaan yang lain..Yelah ikutkan memang dah de alert birthday pun kan kat FB,yang memang ingat,ingat la kan..Tapi at least dorang willing untuk wish jugak,so aku rase sangat menghargai dan dihargai,seronok bile reply balik,walaupun penat sket nak reply satu-satu..Seronok je malam tu...

Tapi,when it comes to morning,aku rase tak best..Sebab,biasenye ibu aku yang first wish bile pagi,tapi ibu aku tak wish..(sedih owh rase) Tapi rase sedih tu di cover dengan happy bile fikir kawan aku,Ain Atika janji nak bawak aku lepak kat rumah die..Hurm tapi tunggu punye tunggu tak de pun..Pastu die message aku kate baru bangun..=.=" (grrrrr ainnnnnnnn!!!!) 


Mule-mule aku rase malas nak kuar tapi kuar je la sebab die cume lambat bangun..So aku pun kuar dengan Ain..Mule-mule Ain cakap pergi rumah die je tengokkan macam mane nak tukar language kat laptop..So aku pun pakai T-shirt,seluar track,selendang and selipar tandas bunga-bunga...Tak selesa pulak lepak kat rumah die pakai Jeans..

Pastu die dah sampai rumah aku untuk ambik aku,die nak pergi beli barang raye pulak..So aku pun macam malas nak tukar seluar,pergi je la...Haha..So pergi lah shopping dengan pakaian nak pergi pasar malam..(Layan je la...:P ) Nasib baik aku kuar jugak dengan Ain..Birthday aku terus rase seronok..TQ Ain..
1.Die bawak aku beli kasut..Jalan sane jalan sini..
2.Pastu lepas kat rumah die..
3.Then die bagi aku Coklat Cadbury..
4.Then,pergi bazar..Berape banyak kali punye ulang-alik last-last beli air dengan bubur je..haha
5.Die kenalkan kat aku kuih tradisioanal yang limited edition kat tempat aku je..Name kuih tu Bebokol.
Lupe nak snap smlm..ambik kt tenet jer la..
Ni bukan tapai taw,tapi bebokol..Dalam die warne hijau dan ade kuah warne putih..Manis :) Kalau kat tempat aku ni,dekat area Rawang..Ade 1 tempat ni name die Restorant De' Anjung ade jugak jual bebokol ni.. (Baru taw..hoho) So kalau korang nak rase,boleh la datang sini..Bagi sape-sape yang tak de GPS,aku boleh tolong jadi GPS sementare korang..Bile-bile nak datang,inform la kat page aku k...InsyaAllah aku tolong bagi direction..Hehe :) 

So itu sahaje cerita aku kuar dengan Ain,lepas waktu berbuka kat rumah nenek,ibu aku baru perasan yang hari tu hari jadi aku..Huhu..Tak pe lah aku pasrah..Walaupun dah nak masuk 29 Julai..Pastu adik aku bersuare "alah..sempat lagi..ni kalau buat kek pun sempat lagi.." baik punye loya buruk...Menyampah aku..=.=" Ape pun tak pe kalau ibu terlupe,yang penting ibu selalu doakan aku..Nenek and aku yang selalu wish pun lupe jugak..(Terase jugak sebab aku kan cucu first tapi tak kesah pun)..


P/S : Sebenarnye, kite tak perlu tacing dengan perkare yang tidak sengaja.Maafkan saje dan kite akan rase kegembiraan dari situ.



Posted in , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Al-kisah 28 Julai 2012

  1. bebokol ? pelik je name . hehe . pape pon epy belated beday :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah bebokol..sy pn br tau..
      tapi rase die sedap..nak rase dtg la rawang...:)
      nway tme kasih...)

      Delete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.