#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 | Kenangan Terawih Di Surau/Masjid Masa Zaman Kanan-Kanak

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera

Pinjam gambar pakcik Google

#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 kali ni bertajuk #KenanganTerawihDiSurau/MasjidMasaZamanKanan-Kanak dan sudah pastinya una ada experience sendiri untuk tajuk kali ni..dan macam tak boleh nak lari dengan cerita una spent bulan puasa dekat kampung dengan nenek,wan dan ucu (pak su) time ucu still study..sebab memang kenangan ni yang una paling ingat sekali,.

Macam yang una perasan,kalau dulu,kebanyakan surau dan masjid akan buat solat terawih dalam 20 ke 24 rakaat.Nak jadikan cerita setiap hari nenek akan bawa una pergi surau atau masjid untuk solat subuh dan terawih berjemaah..dan boleh katakan setiap hari jugak una akan buat try buat solat terawih 20 ke 24 rakaat..tapi nenek tak paksa pun..kalau una dah penat nenek akan suruh una tidur kat tepi.atau pun nenek akan bagi isyarat kt ucu untuk bawak una balik.. (sebab ucu adalah makmum tegar yang akan buat terawih sampai 8 rakaat je waktu tu..huhuhu)

Then nenek akan tanye,nak ikut nenek balik ke nak ikut ucu balik.. selalunya kalau ikut ucu balik,ucu akan bawak pergi kedai,beli keropok..ice cream..air gas..lepas tu kitorang lepak depan tengok tv..tambah lagi dengan makanan berbuka tadi yang still tak habis..kalau ikut nenek balik,una akan tidur kat surau..nanti balik dapat makan moreh.Tapi biasanya una ikut nenek balik..sebab una tak sampai hati bagi nenek balik lewat..

Lagipun,kalau tak ikut ucu balik pun,ucu still akan belikan una jajan untuk una jugak..sebab kalau tak beli nanti siaplah ada yang merajuk sehari dengan ucu..hahhaha..sehari je merajuk..sebab nanti ucu bawak jugak pergi bazaar..hilanglah merajuk.. =D

Pinjam gambar pakcik Google jugak

P/S : Terbukti una lah antara cucu yang paling manja dan mengada-ngada masa tu..huhu thank you nenek..thank you ucu..sebab melayan kerenah cucu dan anak saudara yang mengada-ngada macam ni..May Allah bless you all always..

Wassalam.

Love,Fi Hifzillah.
~UNA~

Location: Universiti Putra Malaysia, 43300 Serdang, Selangor, Malaysia
Posted in , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

10 Responses to #Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015 | Kenangan Terawih Di Surau/Masjid Masa Zaman Kanan-Kanak

  1. Alhamdulillah, cucu yang baik teman nenek sampai habis solat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu..nak buat macam mana..dari kecil rapat dengan nenek...

      Delete
  2. alahai....bagusnya la x sampai hati pulak nak tinggalkan nenek balik lewat....bagus2....yg penting dapat habuan kan....hehe.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haruslah...memang merajuk teruk dengan ucu kalau ucu lupe beli..rasa macam ucu dah tak sayang..sampai mcm tu skali..x faham betul nurul husna yg masa kecik2 dulu...

      Delete
  3. ucu mane ucu? boleh pm dak..? heheh...e

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada..ada...huhu tapi ucu tu lelaki la..pak su..panggil ucu.. :D

      Delete
  4. Rindu arwah nenek yan....kami tak pernah terawih kat surau..hanya dirumah...

    ReplyDelete
  5. Best juga cerita memori macam nie..

    ReplyDelete
  6. Kecik-kecik dulu semua msu ikut mak bapak pergi mana-mana. Silat Terawih pun diikuti, tetspi bila besar liat pulak nak pergi.

    ReplyDelete
  7. masa kecik2 dulu selalu ikut mak pergi solat terawih dekat surau.... plg seronok bila dpt makan moreh... hehehe....

    ReplyDelete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.