Photoshop _tutorial..

     Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatu...

       Aku sekarang dah start cuti sem...Then ada housemate aku message aku tanye step atau cara aku edit gambar kenalan aku ri tu..memang housemate aku tu orang first yang aku tunjuk hasil edit aku tu...So dengan tidak keberatan aku pun terangkan balik step aku edit tu...tapi dalam masa yang sama aku terfikir jugak untuk publishe kan cara aku edit tu..bukan lah dengan niat ape-ape pun.cuma untuk berkongsi saje...

     So ni lah first photoshop tutorial aku..hehe..Aku x confirm sangat nama edit ni ape sebab aku pun cuba-cuba je..actually kalau nak belajar dari youtube pun banyak jugak..

    Ok ni adelah step-step aku edit gambar tu..simple je...

  1. Buka photoshop.
  2. Pilih gambar ape yang kita nak edit.
  3. Pilih elleptical marquee tool
  4. Pergi pada select kat atas tu,dan tekan kat inverse.
  5. Pergi kat filter,blur,radial blur.
  6. Tukarkan blur method tu jadi zoom.
  7. Pastu adjust amount die,then tekan ok.
  8. Dah siap... :)
 Macam ni lah rupanya hasil edit tu..:)

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.